inclusief BTW.
Stage 1 chiptuning is de voordeligste manier om zonder grote ingrepen en kosten meer trekkracht en vermogen uit uw (bedrijfs)auto of camper te halen. Dit wordt gedaan door de software van de motorcomputer (ECU) aan te passen. Deze software-aanpassing is zeer specialistisch en vereist veel kennis van de techniek onder de motorkap.
Hoe gaan wij te werk?
Wij beoordelen de technische staat van de auto. Omdat een auto pas getuned kan worden als de motor goed presteert, maken wij een testrit met de auto. Hierbij controleren we de auto op foutmeldingen en checken we belangrijke parameters in de motorsoftware om ervoor te zorgen dat de motor geen problemen heeft.
We lezen de standaard software uit om vervolgens op basis de originele software een tuning te schrijven. Wij gebruiken hiervoor geen standaard programma’s. De getunede versie van de software wordt ingeladen (geflasht) in de motorcomputer. Dit gebeurt in de meeste gevallen via de obd2 poort in u auto (diagnose stekker aansluiting). Na de tuning maken we een testrit met de chiptuning in de auto waarbij we controleren dat de auto goed rijdt en alle waardes en de belangrijkste parameters in orde zijn.
Handig om te weten is dat u dealer de chiptuning zou kunnen achterhalen, maar in de praktijk is het zo dat alleen iemand die specifiek op zoek is naar het aanwezig zijn van Chiptuning dit kan ontdekken, ook is hier specialistische kennis voor nodig. Tijdens onderhoud of reparaties blijven alle diagnose-functies van de auto behouden, zoals het uitlezen/resetten van foutcodes, meetwaardeblokken etc.
Heeft u uw auto al stage 1 getuned? Maar wilt u toch nog extra vermogen en trekkracht uit uw auto halen? Dat kan met stage 2 chiptuning in combinatie met mechanische aanpassingen aan uw auto. Om het vermogen van uw auto – op een veilige manier – met meer dan 20 pk te verhogen, zijn mechanische aanpassingen aan de auto vereist. Enkele voorbeelden hiervan leest u hieronder. Wilt u liever geen mechanische aanpassingen aan de auto doen? Dan is stage 1 chiptuning het maximaal haalbare.
In de meeste gevallen betreffen de mechanische aanpassingen een aanpassing aan het uitlaat systeem. Denk hierbij aan een downpipe, race-katalysator of een grotere diameter van uw uitlaatsysteem zodat uw auto de uitlaatdruk voldoende kwijt kan. In sommige gevallen worden er ook één of meerdere aanpassingen gedaan aan het inlaattraject. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een race-luchtfilter, een grotere intercooler of een aangepast inlaat spruitstuk. Kortom Stage 2 Tuning gaat samen met mechanische aanpassingen, zodat het motorblok en turbo het extra vermogen kan verwerken.
!!Let op!! Gezien wij een mobiele service bieden, kunnen we u deze optie beperkt aanbieden. Neemt u hiervoor vrijblijvend contact met ons op om de eventuele mogelijkheden te bespreken. Als u al een upgrade downpipe heeft gemonteerd of andere aanpassingen heeft gedaan, neemt u dan contact met ons op zodat wij de juiste software op maat kunnen toepassen voor uw auto.
Inbegrepen net als stage 1:
Pops & Bangs kun je software matig programmeren. Normaal spuiten auto’s geen brandstof meer in als je het gas los laat. Door brandstof in te laten spuiten wanneer je met de voet van het gas pedaal gaat ontploft het in de uitlaat of in de turbo. De knallen die je hier door hoort worden Pops & Bangs genoemd.
Echter raden wij aan om race katalysator te installeren.
Beschrijving binnenkort beschikbaar. Neem contact op voor meer info.
Beschrijving binnenkort beschikbaar. Neem contact op voor meer info.
Beschrijving binnenkort beschikbaar. Neem contact op voor meer info.
Het roetfilter is geplaatst in de uitlaat met als doel de roetdeeltjes uit de motor op te vangen en deze tijdelijk op te slaan. Na ongeveer 200 tot 600 kilometer zit het roetfilter vol met roet en wordt er een verzoek tot regeneratie doorgegeven. Dit gebeurt veelal zonder dat u hiervan hinder ondervindt.
Wanneer het roetfilter dusdanig vervuild is zal deze niet meer geregenereerd kunnen worden door uw motormanagement en zal er een controle lamp verschijnen op uw dashboard. Uiteraard voeren wij voor het demonteren en/of wegschrijven hiervan een uitgebreide diagnose uit via onze uitlees apparatuur ( een volle dpf kan uiteraard ook andere redenen hebben.)
Bij een verstopt roetfilter kunt u klachten ondervinden zoals:
In combinatie met chiptunen 50% korting
EGR software-matig uitprogrammeren
Het EGR systeem zorgt ervoor dat een gedeelte van de uitlaatgassen weer bij de inlaatlucht wordt gevoegd. Dit om de verbrandingstemperatuur en de druk in de verbrandingskamer te verlagen en zodoende minder NOx te laten ontstaan.
Wij kunnen er voor zorgen dat uw EGR softwarematig wordt verwijderd ofwel weggeschreven uit het motormanagement. Dat betekend simpelweg dat we de software zo aanpassen dat de EGR klep voor 100% dicht staat waardoor de auto niet in de noodloop gaat. Uiteraard gaat hierdoor het motor managementlampje op uw dashboard ook niet branden.
Het uitschakelen levert brandstofbesparing op, minder vervuiling in de motor, efficiëntere verbranding en minder onderhoudskosten.
Als de EGR klep niet goed meer werkt, hij is defect of is vervuild en kan hierdoor niet goed openen of sluiten kun je bijvoorbeeld de EGR klep reinigen of fysiek vervangen. De kans is groot dat dezelfde problemen op korte termijn terug komen waardoor u weer bij het begin van uw probleem bent.
Indien de klep nog goed werkt, hoeft u mechanisch niets te doen en kunnen wij hem elektronisch volledig dichtzetten en het systeem in het motormanagement volledig uitschakelen.
Doordat er uitlaatgassen terug in de motor vloeien ontstaat er veel roetaanslag in de motor. Dit verlaagt de levensduur van de motor. Vaak brengt de EGR ook hogere kosten met zich mee. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het verhoogde brandstofverbruik door vervuiling (weerstand), hoge onderhoudskosten, maar ook de klep zelf welke veel onderhoud behoeft.
Tevens is de verbranding minder volledig . Hierdoor ontstaat roet afzetting in het inlaat traject. Op langere termijn is een inlaat traject met veel roet afzetting een bron van storingen en zorgt voor foutcodes in de ECU. Ook hierdoor kan de EGR klep blijven hangen waardoor er ook bij vollast en deel last zuurstof arme lucht het inlaat kanaal in stroomt.
Kenmerkend hiervoor zijn:
Bij iets oudere auto’s kunnen wij het ERG systeem buiten werking stellen door deze mechanisch af te sluiten met een ‘afdichtplaatje’ ofwel afdoppen zodat er geen uitlaatgassen meer bij de inlaatlucht kunnen worden gevoegd. Dit kan alleen bij oudere auto’s ‘ongestraft’.
Vanaf modeljaar 2004 is het niet mogelijk de EGR mechanisch dicht te zetten ofwel afdoppen zonder dat er een storingslampje op uw dashboard gaat branden. Bij deze auto’s herkent het motormanagement het mechanisch uitgeschakelde systeem en zal het motorstoringlampje in het instrumentenpaneel gaan branden. Daarbij kan de auto ook in noodloop gaan waarbij slechts een beperkt motorvermogen beschikbaar is.
Zowel moderne diesel als benzine auto’s zijn voorzien van een EGR systeem (Engels: Exhaust Gas Recirculation) of Duits: AGR (AbGas Rückführung). De diagnose functionaliteit voor de EGR wordt ook gedeactiveerd, zodat voor de EGR geen storingslampje meer zal oplichten. De overige diagnose codes voor andere motorfuncties blijven gewoon geactiveerd. Het afsluiten van de klep levert absoluut geen probleem op bij de APK.
in combinatie met chiptuning 50% korting
Tegenwoordig worden diesels uitgerust met Adblue.
Na het filteren van de uitlaatgassen door de DPF. Wordt adblue ingespoten in het uitlaat systeem. De combinatie van adblue en uitlaat gassen zorgt voor een chemische reactie. Hier door wordt het co2 uitstoot gereduceerd. Helaas gaat dit gepaard met veel problemen:
– Nox sersor kapot.
– adblue pomp kapot.
– adblue tank kapot
De reparatie kosten hier van zijn erg duur. Wij kunnen het adblue systeem uitzetten. Hierdoor kunt u torenhoge reparatie kosten voorkomen. Wij laten het systeem fysiek aanwezig. wij zullen de complete aansturing van de modules stop zetten en uit het motormanagement programmeren. Ook de nox sensoren schakelen wij hierbij uit en bijbehorende foutcodes zullen wij permanent wissen
Urea/ SCR / Adblue storing.
Een storing in het adblue systeem komt helaas steeds vaker voor. Meestal gaat het voertuig dan in het noodloop programma of geeft aan in het dashboard dat er nog maar een beperkte afstand kan worden gereden. Meestal kan het voertuig na 1000KM niet meer starten. Dat kan komen door een kapotte adblue tank, NOX sensor of een kapotte adblue pomp. Soms kan de foutcode na het uitlezen gereset worden. Helaas komt de storing binnen korte tijd terug.
Kosten reparatie adblue:
De reparatie kosten van een adblue systeem kunnen snel erg hoog oplopen. Vaak is het na het vervangen van een NOX sensor of een inspuitpomp nog niet gezegt dat andere problemen uitblijven. Ook gaat vaak na het ene onderdeel het andere onderdeel kapot. De kosten zullen dan wel kunnen oplopen tot 2000 euro. Dit zijn erg hoge kosten. Daarom hebben wij ons gespecialiseerd in het adblue systeem en bieden wij een permanente oplossing.
Adblue uitschakelen.
Voordelig en permanent verlost van een adblue storing? Niro Tuning heeft de oplossing! het adblue systeem worden aangestuurd door de ECU/Motormanagement computer. Hier zullen ook de bijbehorende foutcodes opgeroepen worden indien ergens een onderbreking of defect plaats vind. Als tuning specialist kunnen wij het motormanagement uitlezen en aanpassen. Wij lezen de ECU uit om vervolgens de aansturing van de adblue pomp en de NOX sensoren uit te schakelen. Ook programmeren wij de bijbehorende foutcodes permanent uit. De auto zal vanaf dan geen adblue meer gebruiken.
U hoeft u dan geen zorgen meer te maken dat de auto niet meer wil starten of in het noodloop programma gaat. Adblue storing, urea storing of SCR storing is dan verleden tijd! Doordat wij enkel een softwarematige ingreep hoeven te doen kunt u hier veel kosten mee besparen!
Additief storing:
De voorganger van het adblue systeem is het additief. De prijzige additief zakjes raken leeg of de pomp gaat defect. In beide gevallen kan het uitschakelen van het additief de oplossing zijn. De auto zal blijven functioneren zoals u gewend bent zonder storingen. Wij zijn gespecialiseerd in chiptuning op locatie en hebben voor ieder merk een oplossing. Vaak komt adblue storing veel voor bij bepaalde auto’s, Denk hier bij aan:
– Audi adblue storing
– BMW adblue storing
– Peugeot adblue storing
– Citroen adblue storing
– Volkwagen adblue storing
– Mercedes benz adblue storing
– Seat adblue storing
– Opel adblue storing
– Skoda adblue storing
Heeft u ook een adblue storing of bent u benieuwd wat wij voor uw auto kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij staan u graag te woord en helpen u met het vinden van de juiste oplossing! Wij werken op locatie van uit onze vestiging in Emmen en Zwolle. Ook kunt u bij ons terecht voor andere dingen rond om chiptuning:
– Stage 1 tuning
– Stage 2 tuning
– EGR uitschakelen
– Roetfilter uitschakelen
– V-max (begrenzer
– Pops and Bangs/ Burble tuning
– NOX sensor uitschakelen
– Lambda uitschakelen
– Decat
Snelheidsbegrenzer (V-max) verwijderen behoort tot één van de mogelijkheden van Nirotuning. Met de ontwikkeling van onze eigen software kunnen wij uw begrenzer uitschakelen. Hiermee is de begrenzer permanent uitgeschakeld. Echter bieden wij ook de mogelijkheid om een snelheidsbegrenzer (terug) te plaatsen.
De V-max snelheidsbegrenzer is vooral te vinden in Duitse merken. Denk hier bij aan VAG-groep, BMW, Mercedes. Deze merken hebben sinds een aantal jaar vanaf de fabriek af aan standaard een begrenzer. Deze begrenzer koppelt een limiet van 250km/h aan het voertuig. Echter zien wij tegenwoordig ook auto’s uitgerust met een begrenzer op 190km/h.
Nirotuning kan in overleg met u de begrenzer verwijderen en/of toepassen. Dit kunnen wij eventueel leveren in combinatie met een stage 1 chiptuning. Met het verwijderen van de begrenzer, voeren wij enkel alleen een softwarematige aanpassing aan, in het motormanagement systeem.
in combinatie met chiptuning 50% korting.
DSG staat voor Direct Shift Gearbox, dit type versnellingsbak heeft 2 koppelingen waardoor supersnel schakelen mogelijk is. AUDI gebruikt de naam S-tronic voor dit type bak, dit is gelijk aan DSG.
Het aanpassen van de versnellingsbaksoftware kan verschillende redenen hebben:
Verwijderen koppelbegrenzing. Dit kan nodig zijn in combinatie met chiptuning zodat de versnellingbak het extra koppel kan verwerken.
Het verbeteren van het rijgedrag.
Uiteraard is een DSG tuning GEEN oplossing voor een mechanisch probleem of een storing in de DSG-bak.
additief is de voorganger van adblue. dit kunnen wij uitschakelen net als een adblue systeem.
uiteraard hoeft u geen additief zakjes meer vervangen en zijn de foutcodes permanent verdwenen.
Beschrijving binnenkort beschikbaar. Neem contact op voor meer info.
Beschrijving binnenkort beschikbaar. Neem contact op voor meer info.
Beschrijving binnenkort beschikbaar. Neem contact op voor meer info.
bij benzine auto’s kunnen wij eenvoudig de nox sensor uitschakelen. hier zijn geen verdere handelingen voor nodig.
bij nieuwe diesels gaat dit vaak gepaard met het adblue systeem. dan zullen wij het complete adblue systeem moeten uitschakelen.
Beschrijving binnenkort beschikbaar. Neem contact op voor meer info.
Beschrijving binnenkort beschikbaar. Neem contact op voor meer info.
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Beste klant,
Vanaf 25 juli t/m 18 augustus zijn wij helaas niet bereikbaar.
Laat hieronder uw gegevens achter, dan nemen wij na onze vakantie z.s.m. contact met u op.